Wśród witamin znajdują się takie, które są szczególnie odpowiedzialne za dobry stan skóry oraz włosów czy paznokci. Wśród nich najważniejsza jest witamina A. Ponieważ jednocześnie, razem z luteiną, ma bardzo dobry wpływ na oczy, warto zmienić swoją dietę w taki sposób, aby spożywać jej więcej, co może być skuteczniejsze niż salon kosmetyczny w Mielcu (swiaturody.com/mielec,kosmetyczka,9.html) czy innym mieście.

Jeśli skórze brakuje tej witaminy, to sygnalizuje to m.in. uczucie pieczenia i przesuszenia. Z kolei paznokcie i włosy pozbawione tego składnika stają się bardziej łamliwe, włosy w dalszej kolejności mogą zacząć tracić barwę. Występuje to zwłaszcza tuż po zimie, kiedy ludzie jedzą co prawda nieco więcej, ale w ich pożywieniu jest mniej witamin, także ze względu na to, że owoce i warzywa przechowywane przez długi czas częściowo je tracą. Mówi się, że na wiosnę codziennie potrzebujemy średnio 5000 j.m. witaminy A, czyli retinolu. Najłatwiej znajdziemy go w dużych ilościach w warzywach na czele z marchewką, która dodatkowo zawiera mnóstwo beta-karotenu. Uwaga: pełnowartościowe witaminy znajdziemy w surowej marchwi, ponieważ zawiera ona także nieco błonnika, który pomaga w strawieniu i przyswojeniu sobie witamin. Jeśli pije się sok z marchwi, kupiony w sklepie, to również daje on organizmowi składniki odżywcze, ale nie w takiej ilości jak przy jedzeniu surowych lub ugotowanych na parze warzyw. Osoby, które nie są fanami marchewki albo w swoim sklepiku znajdują tylko jej mniej smaczne odmiany typu pastewna, mogą też znaleźć sporo witaminy A w żółtkach jajka, popularnym tranie czy rybach. Ryby pełnomorskie to wspaniała propozycja na obiad czy przekąskę wiosną, ponieważ oprócz dużej dawki witaminy A, mają też związki kwasów tłuszczowych omega-3, które spowalniają procesy starzenia się komórek, obniżają ryzyko raka, także raka skóry.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>